Infolinie – jak zorganizować?

W dobie wprowadzania różnorodnych i złożonych produktów oraz usług, posługiwanie się liniami informacyjnymi stanowi o sukcesie przedsięwzięcia.

Niezastąpionym narzędziem do tego służącym jest Infolinia. Jest to konkretny numer telefonu, pod którym możemy uzyskać wszystkie informacje o produkcie, jego cenie, miejscu i warunkach sprzedaży. Informacje pozyskane tą drogą pozwalają ułatwić podejmowanie decyzji kupna. Firmowa Infolinia umożliwia kontakt z Firmą na terenie całego kraju za pośrednictwem prostego do zapamiętania numeru telefonu. Pozwala ona na obsługę wielu połączeń jednocześnie, w związku z tym Klient nigdy nie usłyszy sygnału „zajętości” w swoim aparacie.

Dzięki integracji Infolinii z liniami telefonicznymi w Firmie, telefonami komórkowymi, faksem i serwisem internetowym istnieje możliwość rozmowy z Klientem i kontroli jej obsługi z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. Najczęściej spotykane zastosowania Infolinii:

  • Infolinia informacyjna i produktowa wprowadzenie nowego produktu na rynek, bądź dywersyfikacja produktu już istniejącego pociąga za sobą konieczność rozszerzenia informacji o nim oraz wsparcia użytkowników pomocą. Klient 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu ma dostęp do wszelkich informacji na temat produktów i usług .
  • Infolinia promocyjna między innymi programy lojalnościowe, promocja i reklama to podstawowe narzędzia służące do zwiększenia sprzedaży produktów i usług. Klient może krok po kroku dowiedzieć się jak wziąć udział w promocji lub zapytać o jej regulamin.
  • Infolinia przyjmująca zamówienia system IVR stosowany w call center pozwala na automatyczne przyjmowanie zamówień a bezpośrednie połączenie z konsultantem umożliwia bezpośrednie zapisanie się np. na jazdę próbną.
  • Infolinia sieci dealerskiej stosowana w celu jak najłatwiejszego i najszybszego dotarcia do odpowiedniego oddziału dealera bądź partnera.
  • Infolinia serwisowa stosowana w celu sprawnego dodzwonienia się do najbliższego serwisu danej firmy. System taki działa całą dobę 7 dni w tygodniu. Mamy zawsze pewność, że klient zostanie sprawnie i szybko obsłużony, może sprawdzić na jakim etapie znajduje się naprawa jego samochodu, umówić się na odbiór w firmie lub zlecić jego dostawę do domu.

Coraz częściej firmy wychodzą w stronę klientów, ułatwiając kontakt ze sobą i oferując odpowiedzi na wszelkie pytania klientów, dotyczące usług i produktów.

W warunkach wysokiej konkurencji rynkowej, niezwykle ważne jest stawianie na jakość kontaktów z klientami. Infolinie pozwalają ułatwić i przyspieszyć kontakty z klientami. Wdrożenie takich rozwiązań pozwala również firmie uporządkować ten fragment działalności i sprawować nad nią kontrolę w niezwykle łatwy sposób.

Korzyści, jakie odniesie firma, po założeniu infolinii są duże. Po pierwsze, klient przedsiębiorstwa wygodnie dodzwania się do odpowiedniej osoby, oszczędzając czas. Nie czeka na połączenie, tylko łączy się z pierwszym wolnym stanowiskiem. Oczekując, może posłuchać muzyki lub prezentacji głosowej firmy. Infolinia pozwala również na łączenie z konkretnym departamentem firmy lub jej oddziałem terenowym. Klient już nie będzie musiał zapamiętywać wielu numerów telefonów. Jest to szczególnie cenne, jeżeli przedsiębiorstwo obejmuje swoimi działaniami cały kraj, a firma działa na rynku ogólnokrajowym poprzez np. kilka oddziałów.

Dzięki billingom firma sprawdza numery, strefy numeracyjne, godziny połączeń przychodzących oraz ich liczbę. W ten sposób można również sprawdzić skuteczność reklamy.
Jeżeli przedsiębiorstwo ma obawy, czy uda się przejść na system infolinii bez dodatkowych kosztów i niedogodności, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Infolinie wdrażane są bardzo szybko i „bezboleśnie”. Po podpisaniu umowy na infolinię wystarczy jeden dzień na jej wdrożenie, a obecne numery nie tracą swojej funkcjonalności – nadal można z nich odbierać i nawiązywać połączenia.

Zastosowanie infolinii jest znacznym ułatwieniem dla każdej firmy, dlatego staramy się wdrożyć je jak najszybciej i najdokładniej. W żaden sposób nie ingerując już w istniejący system telekomunikacyjny firmy.

Dodatkową zaletą infolinii jest także to, że dają one możliwość konfiguracji numerów, na które przekierowana jest rozmowa – mogą być w dowolnym momencie zmienione na dowolną liczbę numerów telefonów, bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Jaką infolinię wybrać?

Numer Infolinii – najlepiej prosty lub kojarzący się z działalnością przedsiębiorstwa, jest dobierany wspólnie z osobą wdrażającą system po stronie firmy. Należy wiedzieć też, że są trzy rodzaje numerów, które warunkują sposób rozliczenia.
Numer 0 801 0xx xxx oznacza, że firma nie zapłaci za rozmowę z dzwoniącym klientem. Zazwyczaj to on ponosi koszty połączenia według taryfy swojego operatora.

Numer 0 800 xxx xxx oznacza, że klient dzwoni całkowicie bezpłatnie do firmy, a koszty ponosi firma.

Numer 0 801 xxx xxx oznacza, że klient płaci tylko za pierwszy impuls rozmowy, a w pozostałych kosztach partycypuje firma.

Infolinia jest najbardziej popularnym i najtańszym narzędziem komunikacji a jej zastosowanie korzystnie wpływa na wizerunek firmy potwierdzając profesjonalne podejście do klienta. Numery infolinii widnieją na coraz większej liczbie produktów i stały się niejako znakiem, jakości w obsłudze klienta. Są one ważnym narzędziem
wspierającym kampanie marketingowe i bieżącą obsługę klienta. Dzięki wprowadzeniu infolinii doradzamy, informujemy i zbliżamy Państwa potencjalnych i obecnych Klientów do Państwa Firmy.

Korzyści wynikające z uruchomienia infolinii:

  • jeden numer dla wszystkich oddziałów firmy
  • informacja o pełnej ofercie firmy
  • powszechna dostępność dla Klienta, naturalny sposób komunikacji
  • wsparcie kampanii marketingowej i sprzedażowej
  • relatywnie niskie koszty wdrożenia i utrzymania
  • kanały informacji konsumenckiej

Konsultant dostępny 24 h przez cały rok

Dysponujemy nowocześnie wyposażonym contact center, działającym na zlecenia zewnętrzne.
Zaawansowana technologia tele- informatyczna, sprzęt komputerowy oraz wykwalifikowana kadra sprawiają, że jesteśmy w stanie obsługiwać zarówno ruch telefoniczny przychodzący, jak i wychodzący w sposób, który zapewnia najwyższą jakość usług.

W zależności od potrzeb Klienta, jesteśmy w stanie wydzielić dowolną ilość stanowisk operatorskich do obsługi zleconego przez niego projektu. Dzięki zastosowaniu aplikacji klasy CRM obsługujemy wszystkie interaktywne kanały komunikacji: telefon, fax, e-mail, SMS, MMS, WWW.